Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bierzwnik

Wyszukiwanie zaawansowane

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Bierzwnik zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.bierzwnik.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Zarządzenie Nr 74/2023 Wójta Gminy Bierzwnik z dnia 25 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Bierzwnik

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sekretariat Urzędu Gminy Bierzwnik, urzad@bierzwnik.pl

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej można się kontaktować z informatykiem Urzędu adres e-mail: informatyk@bierzwnik.pl.
— mejlowo urzad@bierzwnik.pl lub telefonicznie 957680130.

W przypadku, gdy Urząd nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, stanowiącym załącznik nr 2 do procedury. 2. Wnioski o zapewnienie dostępności można składać: 1) osobiście: w Sekretariacie Urzędu Gminy Bierzwnik, ul. Kopernika 2, Bierzwnik w godzinach: • poniedziałek od 7.00 do 16.00, • wtorek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30 • piątek od 7.30 do 14.00. 2) korespondencją pocztową na adres: Urząd Gminy Bierzwnik, ul. Kopernika 2, 73-240 Bierzwnik, 3) korespondencją elektroniczną na adres mailowy urzad@bierzwnik.pl 4) poprzez ePUAP: /t4khye646m/SkrytkaESP 3. Urząd zapewnia dostępność (realizuje żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, Urząd niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny. 4. W przypadku, gdy Urząd nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej. 5. W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej: nie dotyczy

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: nie dotyczy

Dostępność architektoniczna

1. Przed budynkiem Urzędu znajduje się oznaczone kopertą miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. 2. Wchodząc do budynku osoba ze szczególnymi potrzebami, ma możliwość skontaktowania się z pracownikiem sekretariatu za pomocą domofonu zlokalizowanego przed wejściem głównym. 3. Wejście do Urzędu od ul. Kopernika 2 wymaga pokonania 11 stopni. Brak podjazdu dla wózków. Drzwi główne, wyposażone są w zamontowany na klamkach otwieracz do otwierania drzwi bez użycia dłoni. 4. Dla osób na wózkach dostępny jest schodołaz obsługiwany przez pracownika, który przeszedł odpowiednie przeszkolenie z obsługi urządzenia. 5. Przed schodami prowadzącymi na piętro budynku zamontowane są dotykowe pasy ostrzegawcze. 6. Stopnie schodów prowadzących na piętro oznaczone są pasami kontrastowymi. 7. Wszystkie drzwi wykonanie z przezroczystych materiałów oznaczone zostały pasami kontrastowymi. 8. W Urzędzie zastosowano jednolite i kompleksowe oznakowania w formie piktogramów, informujących o udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami. 9. W Urzędzie nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami. 10. Do czasu pełnego dostosowania budynku Urzędu, obsługa osób z problemami w poruszaniu się odbywa się na parterze budynku. 11. Pracownik sekretariatu, o którym mowa w ust. 2, przeprowadza z osobą ze szczególnymi potrzebami wstępną rozmowę w celu ustalenia charakteru sprawy, którą ta osoba zamierza załatwić w Urzędzie. Następnie zawiadamia pracownika merytorycznego, który jest właściwy do załatwienia danej sprawy, o przybyciu takiej osoby i konieczności jej obsłużenia bez zbędnej zwłoki. 12. Pracownik schodzi do osoby ze szczególnymi potrzebami i w zależności od potrzeb udziela tej osobie pomocy w dotarciu do miejsca obsługi. W razie konieczności udaje się do osoby i realizuje sprawę na parterze budynku, a po zakończonej obsłudze pomaga w opuszczeniu budynku Urzędu. 13. Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane poza kolejnością. W sytuacji, gdy w Urzędzie jest wielu interesantów, pracownik ma prawo zaprosić osobę o szczególnych potrzebach do obsługi poza kolejnością. 14. Do Urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pracownik może poprosić właściciela psa o okazanie dokumentów potwierdzających, że pies jest psem przewodnikiem/asystującym. 15. W budynku Urzędu zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń, w sposób wizualny i dotykowy. 16. Ciągi komunikacyjne wewnątrz budynku Urzędu umożliwiają swobodne przemieszczanie się osobom z ograniczoną mobilnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna