Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Urząd Gminy Bierzwnik zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.bierzwnik.pl .
Status pod względem zgodności
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
do procedury.
2. Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
1) osobiście: w Sekretariacie Urzędu Gminy Bierzwnik, ul. Kopernika 2, Bierzwnik w godzinach:
• poniedziałek od 7.00 do 16.00,
• wtorek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30
• piątek od 7.30 do 14.00.
2) korespondencją pocztową na adres: Urząd Gminy Bierzwnik,
ul. Kopernika 2, 73-240 Bierzwnik,
3) korespondencją elektroniczną na adres mailowy urzad@bierzwnik.pl
4) poprzez ePUAP: /t4khye646m/SkrytkaESP
3. Urząd zapewnia dostępność (realizuje żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę
o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności,
nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, Urząd niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
4. W przypadku, gdy Urząd nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób
i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
5. W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej można się kontaktować z informatykiem Urzędu adres e-mail: informatyk@bierzwnik.pl.
Postępowanie odwoławcze
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Dostępność architektoniczna
1. Przed budynkiem Urzędu znajduje się oznaczone kopertą miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
2. Wchodząc do budynku osoba ze szczególnymi potrzebami, ma możliwość skontaktowania się z pracownikiem sekretariatu za pomocą domofonu zlokalizowanego przed wejściem głównym.
3. Wejście do Urzędu od ul. Kopernika 2 wymaga pokonania 11 stopni. Brak podjazdu dla wózków. Drzwi główne, wyposażone są w zamontowany na klamkach otwieracz do otwierania drzwi bez użycia dłoni.
4. Dla osób na wózkach dostępny jest schodołaz obsługiwany przez pracownika,
który przeszedł odpowiednie przeszkolenie z obsługi urządzenia.
5. Przed schodami prowadzącymi na piętro budynku zamontowane są dotykowe pasy ostrzegawcze.
6. Stopnie schodów prowadzących na piętro oznaczone są pasami kontrastowymi.
7. Wszystkie drzwi wykonanie z przezroczystych materiałów oznaczone zostały pasami kontrastowymi.
8. W Urzędzie zastosowano jednolite i kompleksowe oznakowania w formie piktogramów, informujących o udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami.
9. W Urzędzie nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
10. Do czasu pełnego dostosowania budynku Urzędu, obsługa osób z problemami
w poruszaniu się odbywa się na parterze budynku.
11. Pracownik sekretariatu, o którym mowa w ust. 2, przeprowadza z osobą ze szczególnymi potrzebami wstępną rozmowę w celu ustalenia charakteru sprawy, którą ta osoba zamierza załatwić w Urzędzie. Następnie zawiadamia pracownika merytorycznego, który jest właściwy do załatwienia danej sprawy, o przybyciu takiej osoby i konieczności jej obsłużenia bez zbędnej zwłoki.
12. Pracownik schodzi do osoby ze szczególnymi potrzebami i w zależności od potrzeb udziela tej osobie pomocy w dotarciu do miejsca obsługi. W razie konieczności udaje się do osoby i realizuje sprawę na parterze budynku, a po zakończonej obsłudze pomaga w opuszczeniu budynku Urzędu.
13. Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane poza kolejnością. W sytuacji, gdy w Urzędzie jest wielu interesantów, pracownik ma prawo zaprosić osobę
o szczególnych potrzebach do obsługi poza kolejnością.
14. Do Urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pracownik może poprosić właściciela psa o okazanie dokumentów potwierdzających, że pies jest psem przewodnikiem/asystującym.
15. W budynku Urzędu zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń, w sposób wizualny i dotykowy.
16. Ciągi komunikacyjne wewnątrz budynku Urzędu umożliwiają swobodne przemieszczanie się osobom z ograniczoną mobilnością.
Urząd zapewnia obsługę za pomocą tłumacza języka migowego, a także z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się. Osoba uprawniona, z wyłączeniem sytuacji nagłych, jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza migowego na miejscu, co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Pozostałe informacje
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie: